DISTRIBUIȚI

Aproape 5.000 de amenzi, între 500 şi 1.000 de lei, au fost aplicate, de la începutul anului, unor persoane care au făcut apeluri false la 112, pentru a glumi, a înjura operatorii sau a conversa, potrivit Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS). Persoanele care apelează în mod abuziv Serviciul 112, de regulă, se joacă la telefon, fac glume proaste, ţipă, cântă, pun muzică, aduc injurii operatorilor 112, doresc să converseze sau să fie ascultaţi de către cineva ori solicită diverse informaţii cu caracter non-urgent, se arată în răspunsul STS. În situaţia în care persoanele care apelează abuziv Serviciul 112 sunt identificate, acestea pot primi amendă între 500 şi 1.000 lei. Astfel, în primele luni ale acestui an au fost aplicate 4.892 de sancţiuni contravenţionale. Însă, de regulă, acest tip de apel este iniţiat de pe telefoane cu serviciu preplătit şi nu sunt identificabile, astfel că sancţiunile nu relevă numărul mare de apeluri false. În primele cinci luni ale acestui an, în Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă, au fost recepţionate, în medie, 45.863 de apeluri pe zi, respectiv 1.911 apeluri pe oră. Numărul total mediu de operatori cu care se răspunde la apeluri în 24 ore, la nivel naţional, este de aproximativ 300. Astfel, numărul mediu de apeluri tratate de către un operator într-o zi, la nivel naţional, este de 425, iar pe oră – aproximativ 18. Apelurile false întârzie tratarea celor reale, timpul mediu de tratare a unui apel fiind de 50 de secunde. În afara acestei întârzieri care creează operatorilor un mare disconfort, se mai poate prejudicia calitatea serviciului prestat, mai spun reprezentanţii STS. Anul trecut, au fost înregistrate aproape 17,5 milioane de apeluri la 112, 70,91 la sută dintre ele fiind false, a anunţat STS. Urmare a constatărilor făcute, pe parcursul anului, 10.892 cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112.

Discuții

comments