DISTRIBUIȚI

Facebook a manipulat emoţiile resimţite de aproape 700.000 dintre utilizatorii săi, în cadrul unui experiment secret, în urma căruia a descoperit că stările de fericire şi de tristeţe sunt „contagioase”, putând fi transmise de la un internaut la altul.
Experimentul, care nu a beneficiat de consimţământul utilizatorilor, a provocat un val de critici în rândul acestora, din cauza încălcării vieţii private şi a unor principii de natură etică.
Timp de o săptămână, în anul 2012, Facebook a manipulat „news feed”-urile (secţiunea în care sunt prezentate noutăţile publicate de internauţi) de la aproape 700.000 de utilizatori pentru ca acestea să pară mai „fericite” sau mai „triste” decât erau în mod obişnuit. După încheierea experimentului, cercetătorii au aflat că utilizatorii tind să publice comentarii pozitive sau negative, în corelaţie cu orientarea care a fost dată „news feed”-ului lor.
Experimentul a provocat nemulţumirea internauţilor din cauza acestei manipulări. Studii precedente au arătat că elementul denumit de cercetători „contagiere emoţională” poatpoate să se transfere în cadrul unei reţele. Studiul companiei Facebook a demonstrat că acest efect poate să apară şi fără o interacţiune directă, prin indicii nonverbale.

Discuții

comments