DISTRIBUIȚI

Comandamentul Operativ pentru Depoluare Marină a fost convocat, ieri dimineață, la Prefectura Constanța, pentru a analiza situaţia creată în urma apariţiei unor irizaţii de hidrocarburi pe suprafaţa Mării Negre, în apropierea capătului digului de larg, în zona în care s-au scufundat, în anul 1995, navele „Paris” şi „You Xiu”.În zonă au fost trimise să intervină șalupele „Cristal” și „Rubin” ale Agenției Române de Salvare a Vieții Omenești pe Mare Constanța. Echipele au instalat 400 de metri liniari de baraj antipoluant de mare, tip „cortină“, care a fost fixat cu două ancore. De asemenea, s-a folosit material absorbant pentru recuperarea agentului poluant. Reprezentanții Prefecturii spun că zona va fi monitorizată în permanență pentru a se putea interveni în cel mai scurt timp, dacă situația o va impune. În tancurile navelor se aflau, în momentul naufragiului, 236 de tone de păcură şi 11 tone de motorină (nava „Paris”), respectiv 437 de tone de păcură, 40 de tone de ulei şi 17 tone de motorină (nava „You Xiu”).
În seara de 4 ianuarie 1995, navele „Paris”, sub pavilion Malta, şi „You Xiu”, sub pavilion Hong Kong, s-au scufundat, după ce furtuna le-a izbit de digul de nord al Portului Constanţa.În naufrogiu şi-au pierdtt viețile 54 de marinari – 27 de chinezi, 23 de filipinezi, trei greci şi un bulgar.

Discuții

comments