DISTRIBUIȚI

Un studiu recent al Leibniz Knowledge Media Research Center din Germania relevă că imaginile pozitive în care apar cei ce își postează pe Facebook crâmpeie ale vieții lor obișnuite tind să îi facă pe navigatorii din spațiul virtual mai fericiți și nu invidioși sau geloși pe realizările celorlalți, scrie agenția DPA.

Studiul a analizat postările a 194 de utilizatori de Facebook din Germania și au comparat rezultatele cu cele ale unui studiu efectuat pe 207 de utilizatori din SUA ai acestui site de social media.

Participanții au fost rugați să răspundă la întrebări legate de patru dintre cele mai recente actualizări găsite în programul lor: cât de pozitiv a fost conținutul, cât de apropiați erau de acei oameni, ce sentimente le-au provocat postările.

Rezultatele au arătat că mai multe persoane s-au simțit mai degrabă fericite decât invidioase sau geloase pe imaginile ce trădau o viață „perfectă” a celorlalți. Cei mai mulți oameni s-au bucurat pentru prietenii lor de pe Facebook.

Un rol cheie l-a avut relația interpersonală cu cel care a postat. Legătura mai puternică, nivelul mai mare de „invidie benignă” — care este de bun augur — cam acestea sunt sentimentele pe care le-a stârnit o postare ce denota fericire.

Prin contrast, invidia obișnuită pare să nu aibă nici o corelație cu trăinicia unei relații. De asemenea, persoanele cu o stimă de sine redusă s-au raportat, în general, cu invidie la postările altor oameni, indiferent de trăinicia relațiilor lor, mai scrie DPA.

Discuții

comments