DISTRIBUIȚI

În anul 2000 a fost iniţiată Caravana GAUDEAMUS, că parte a Programului LECTURA, formată dintr-o serie de evenimente expoziţionale dedicate cărţii şi educaţiei, organizate în centre culturale şi universitare de tradiţie în care există posturi regionale Radio România.

Iată istoricul ediţiilor de la Mamaia:

2009 Dialog interetnic

Prima ediţie a Tîrgului Gaudeamus – Carte de învăţătură de la MAMAIA a fost iniţiată în anul 2009 şi a fost concepută că o ediţie-pilot, reprezentând, totodată, un risc asumat şi o tentativă de curaj din partea organizatorilor: Radio România – echipa Gaudeamus şi Radio Constanţa – Radio Vacanţă, care au avut o concurenţă aprigă: „distracţiile sezonului“, în Mamaia.

Pentru fiecare ediţie de atunci şi până astăzi a fost concepută câte o temă. Prima ediţie a stat sub semnul dialogului multicultural. A fost remarcabilă prezenţa în program a componenţei interetnice din spaţiul dobrogean. Lansările scriitorilor dobrogeni şi din ţară au fost completate de prezentarea, în cadrul târgului, a unor lucrări menite a descoperi „Dobrogea, spaţiu interetnic”.

2010 Încă există!

Într-un peisaj flancat din toate părţile de efectele crizei, faptul că a existat încă o piaţă de carte a fost suprema performanţă.

Plecând de la acest adevăr evident, directorul executiv al Târgului Gaudeamus, Vladimir Epstein, declara că marea noutate a celei de-a doua ediţii de la malul mării a fost că încă „se întâmplă!”.

Noutatea absolută a celei de-a doua ediţii a Caravanei Gaudeamus de la Mamaia a constituit-o proiectul „Cărţile se întorc acasă”, derulat de Radio România în colaborare cu Fundaţia „Noi citim”, încă din luna februarie a acelui an.

2011 SOS Cazinoul

Târgul GAUDEAMUS Mamaia a găzduit în acel an o campanie de sensibilizare a opiniei publice cu privire la situaţia Cazinoului din Constanţa. Expoziţia „Istoria Cazinoului din Constanţa”, organizată în cadrul Târgului, a atras numeroşi vizitatori, care au semnat în registrul special “S.O.S. Cazinoul din Constanţa!” şi au motivat necesitatea stabilirii statutului de monument cultural emblematic al Cazinoului pentru viaţă cetăţii.

Târgul GAUDEAMUS Mamaia, ediţia 2011, a lansat în premieră concursul Poliţia GAUDEAMUS, derulat cu sprijinul Radio Vacanţa: patrule speciale GAUDEAMUS – Radio Vacanţa au întreprins razii pe plajă şi au surprins cititori de cărţi în flagrant delict de… lectură. „Pedepsele” au constat în premii în cărţi şi produse oferite de sponsorii Târgului.

2012 Tinerii şi lecturile lor

În anul 2012, invitaţii speciali ai târgului au fost elevii din cadrul Consiliului Judeţean al Elevilor din Constanţa, care au participat la evenimente în fiecare zi şi au organizat o dezbatere despre atractivitatea lecturii în rândul tinerilor de astăzi.

Este anul în care, în premieră, la un stand special, sunt expuse obiecte aparţinând minorităţilor din Dobrogea.

2013 La mulţi ani, Radio România!

Începe colaborarea cu Fanfara Marinei Militare şi Fanfara RAJA

Toate activităţile s-au desfăşurat sub semnul unei duble aniversări: 85 de ani de la prima transmisiune a Radio România (1 noiembrie 1928) şi 20 de ani de la lansarea Programului Lectură – Târgurile Gaudeamus.
Studenţii facultăţii de Arte au împărţit portrete ale scriitorilor români, clasici ai literaturii.

În anul 2014, Târgul Gaudeamus îşi schimbă amplasamentul. El s-a desfăşurat în Parcul Tăbăcărie, la City Mall.

Circa 1.300 de volume au fost donate de către vizitatori în cadrul proiectului „Cărţile se întorc acasă”,campanie care are ca principal obiectiv constituirea, prin donaţii din partea expozanţilor şi a vizitatorilor, a unui fond de carte care are ca beneficiari biblioteci ale unor comunităţi subfinanţate din acest punct de vedere.

2015

Amuzante sau incomode, spumoase sau melancolice, incitante sau revelatoare, titlurile oferite de expozanţii Târgului GAUDEAMUS Litoral îşi caută cititori în rândul vizitatorilor de toate vârstele.

Bestseller­urile momentului, seriile de autor şi cele mai recente titluri de ficţiune sau nonficţiune sunt pregatite să devină parteneri de vacanţă ai iubitorilor de carte din toate colţurile ţării, aflaţi pe litoral.

La ediţia din acest an, tema aleasă de Radio Constanţa este „Dobrogea sentimentală”: în imagini şi în scris.

Sunt prezente pentru prima dată la târg şcolile de fotografie din oraş, care vor expune pe un ecran în incinta pavilionului, imagini spectaculoase din Dobrogea.

Vom reveni cu informaţii!

Discuții

comments