DISTRIBUIȚI

Cumpărătorii români s-au obişnuit, în ultimele decenii, cu mareea de articole chinezeşti contrafăcute, care a inundat piaţa europeană.

De la penibilele casetofoane Pamasonic sau perechi de încălţăminte sport Abibas, care urlau a fals grosolan de la o poştă, meşterii chinezi au evoluat, încet-încet, până au ajuns să reproducă atât de fidel produsele unor firme celebre occidentale, încât, de la un moment dat, a fost nevoie de un ochi de expert care să identifice reproducerile neautorizate.

Totuşi, calitatea coopiilor nu a atins-o, niciodată, pe cea a produselor originale, chiar dacă, ignorând eticheta, falsurile au ajuns să fie, ele însele, nişte bunuri acceptabile.

fals 1 fals 2 fals 3 fals 4 fals 5 fals 6 fals 7 fals 8 fals 9 fals 10

Etapa următoare a constituit-o clonarea unor magazine ale unor branduri celebre. În mai multe oraşe din China funcţionează, bine-merci, magazine cu sigla Apple, care nu au nici o legătură cu cel mai valoros brand din lume.

Recent, presa a descoperit o adevărată bijuterie a falsificatorilor chinezi. Aceştia au clonat O BANCĂ. Şi nu vorbim doar de pagina de internet, aşa cum procedează hack-erii care apelează la metoda denumită „phishing”. Nu. Este vorba de o bancă în toată regula – adică o clădire cu firmă, cu ghişee şi cu angajaţi.

Bărbatul care a pus la cale escrocheria a fost prins după ce un client care depusese 40 de mii de dolari a încercat să facă o retragere de la o altă unitate a băncii parazitate şi, evident, nu a reuşit.

Povestea nu ar fi fost posibilă fără naivitatea (şi poate termenul este prea blând) clienţilor. Pentru că „angajatele” de la ghişeul „băncii” erau 3 adolescente: fiica de 15 ani a escrocului-şef şi două prietene de-ale acesteia.

Discuții

comments