DISTRIBUIȚI

Regatta Callatis 2015, Trofeul Black Sea Sailing ediţia a IV-a şi Romania Cup 2015 şi-au desemnat câştigătorii. Trei mari competiţii din lumea yachingului românesc au avut loc la finalul săptămânii trecute în Marina Eforie din localitatea Eforie Nord. Pasiunea pentru sailing a adunat laolaltă 35 de veliere şi aproximativ 250 de performeri. Ieri, au fost desemnaţi câştigătorii Regattei Callatis 2015, ai Trofeului Black Sea Sailing, ediţia a IV-a şi ai Romania Cup, ediţia a III-a, clasele Cruiser şi Racer.

Marina Eforie a fost gazda ultimei etape din cadrul celei mai mari competiţii de sailing din România: Romania Cup 2015. Astfel, în perioada 28 – 30 august, în Marina din Eforie Nord s-a desfăşurat Regatta Callatis 2015, contând ca a doua şi ultima etapă a Trofeului Black Sea Sailing 2015, singurul trofeu de yachting din România şi ultima etapă a Romania Cup 2015, cea mai mare competiţie de sailing din ţara noastră.

Regatta Callatis 2015 s-a desfăşurat pe parcursul a două zile (29 şi 30 august 2015) în cadrul cărora au avut loc o cursă offshore şi două curse inshore. La finalul competiţiei au fost desemnate cele mai bune echipaje de yachting din România. Participanţii au demonstrat încă o dată că pe apă se simt cel mai bine şi au dat dovadă de profesionalism şi entuziasm la cote înalte.

Pasiunea pentru sport nu are limite şi disciplinele sportive se pot dezvolta împreună pentru a creşte valoarea şi performanţa indiferent de domeniul din care vin participanţii. Acesta fapt este demonstrat de prezenţa celor doi sportivi de renume internaţional: Dorin Pulpea, campion european şi naţional la raliuri, şi Paul Dicu, cunoscut maratonist, singurul reprezentant al României care a reuşit să termine Maratonul Nisipurilor (Marathon des Sables) în aprilie 2011, practicant al artelor marţiale şi copilot de raliu. Aceştia au participat la Regatta Callatis 2015 în echipajele “Incognito”, respectiv “Nemo”.

“Deşi domeniul nautic nu-mi este străin deloc, recunosc faptul că abia anul acesta am decis să particip la o regată, fiind ‹‹adoptat›› în echipajul Incognito, lucru pentru care trebuie sa le mulţumesc celor de la Asociaţia Black Sea Sailing. Povestea frumoasă a continuat şi la următoarele regate, dar fără îndoială ultima, Regatta Callatis a fost de departe competiţia cea mai solicitantă prin prisma faptului că se anunţa o luptă ‹‹ascuţită›› pentru Trofeul Balck Sea Sailing şi Romania Cup. Demn de menţionat este faptul că echipa de organizare a dat din nou dovadă de profesionalism, pregătind un eveniment care plasează Marina Eforie acolo unde îi este locul: în topul porturilor de agrement din România. Direcţia pe care se află sailingul românesc este categoric una foarte bună, iar acest lucru se vede atât la cheu, cât şi pe apă: bărci extrem de interesante, oameni noi care îmbracă echipamentul de sailing, toate acestea nu fac decât să crească expunerea mediatică a acestui sport. Faptul că noi am avut şansa să avem alături de noi la Regatta Callatis pe Dorin Pulpea, campion naţional de raliuri, şi pe Paul Dicu, cunoscut maratonist, înseamnă că sailingul românesc are un potenţial uriaş.”, a declarat Mihai Tănase, membru al echipajului Incognito şi organizator al Danube Delta Rally.

Câştigătorii Regattei Callatis 2015 au fost Bonvi (locul I), Getika (locul II) şi Santa Clara (locul III) la clasa Cruiser şi Petra (locul I), Simina (locul II) şi Incognito (locul III) la clasa Racer.

Trofeul Black Sea Sailing a fost organizat, pentru al patrulea an consecutiv, de Asociaţia Black Sea Sailing, în Marina Eforie. A patra ediţie a Trofeului Black Sea Sailing a fost formată din două etape: Regatta Poseidon, care a avut loc tot în Marina Eforie în perioada 19 – 21 iunie 2015 şi Regatta Callatis, competiţie ce a avut loc în perioada 28 – 30 august în Marina din localitatea Eforie Nord. Asociaţia Black Sea Sailing şi-a propus ca acest trofeu să devină o tradiţie, cu atât mai mult cu cât acesta este singurul trofeu de yachting din România.

La finalul celor două etape ale Trofeului Black Sea Sailing, pe podium au urcat Bonvi (locul I), Esperanta (locul II) şi Getika (locul III) – clasa Cruiser şi Simina (locul I) Farffallina (locul II) şi Incognito (locul III) – clasa Racer. Câştigătorii acestei ediţii a Trofeului Black Sea Sailing au primit, pe lângă cupe, medalii şi diplome, o reducere de 75 % (locul I), 50% (locul II) şi 25% (locul III) din valoarea contractului de cheiaj în Marina Eforie, pentru un an de zile.

Trofeul Black Sea Sailing a debutat în 2012, iar de la an la an acesta a adunat din ce în ce mai mulţi pasionaţi ai sportului cu vele. Un an mai târziu, în vara anului 2013 trei organisme importante de yachting din România – Asociaţia Black Sea Sailing în parteneriat cu Life Harbour şi Yacht Club Regal Român –  şi-au unit forţele pentru a organiza cea mai mare competiţie de regatte din ţară. Iar acum, când cea de-a treia ediţie a ajuns la final, pasionaţii sportului cu vele  pot spune că simt mereu vântul care-I aduce împreună sub acelaşi nume: Romania Cup. An de an, numărul veliştilor a crescut, iar regatele s-au bucurat de prezenţe record şi de colaborări de renume internaţional, un exemplu în acest sens fiind Regata Internaţională Poseidon-Kaliakria Cup 2014 – cel mai mare eveniment sportiv de yachturi cu vele organizat până acum pe litoralul vestic al Mării Negre.

Tot în acest final de săptămână au fost desemnaţi câştigătorii Romania Cup 2015. Membrii echipajului Simina au urcat pe locul I, pe locul II s-a situat echipajul Incognito şi locul III este ocupat de echipajul Life, la clara Racer, iar la clasa Cruiser pe locul I se află echipajul Bonvi, locul II – echipajul Esperanta, iar pe locul III – echipajul Mac One.

Discuții

comments