DISTRIBUIȚI

O locomotivă cu abur înmagazinat a fost expusă publicului constănțean de reprezentanții Oil Terminal. Aceștia au recondiționat și atribuit în custodia CFR o locomotivă fără foc, cu abur înmagazinat, construită în anul 1911 şi rămasă în curtea Oil Terminal după scoaterea din uz.

„Societate cu o lungă tradiţie în domeniul activităţii de export produse petroliere, Oil Terminal SA manifestă un profund respect pentru istoricul şi valorile patrimoniale naţionale. În acest sens, a recondiţionat şi a atribuit în custodia CFR o locomotivă fără foc – cu abur înmagazinat, care urmează să fie expusă publicului.

Aceasta a fost construită în anul 1911, special pentru manevre în locaţii ce prezintă pericol de foc şi explozie: rafinării, depozite de produse petroliere, depozite militare şi fabrici de muniţii sau produse periculoase. Locomotiva tip Bft-n2, numărul 4709, cu o putere de 60H.P, viteza maximă de 15km/ora, lungime de 5.9 metri, cu o greutate 18.000 kg, fabricată de Orenstein & Koppel pentru Rafinaria Astra Ploieşti în anul 1911 reprezintă unul dintre cele două exemplare de acest tip din România, celălalt fiind expus la Muzeul Locomotivelor cu abur din Sibiu”, se arată într-un comunicat al Oil Terminal Constanţa.

Discuții

comments