DISTRIBUIȚI

90% dintre utilizatorii de internet fix din România folosesc internetul de acasă pentru a căuta informații, a citi știri și pentru a fi la curent cu diverse evenimente, în timp ce 77% dintre aceștia îl folosesc pentru a accesa rețele de socializare, conform unui studiu de piață realizat de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Datele arată că scopurile pentru care este utilizat internetul fix în gospodărie pot fi clasificate în patru categorii: informare, comunicare, activităţi recreative și tranzacţii electronice.

În afară de nevoia de informare, utilizatorii din România accesează internetul fix de acasă pentru comunicare, 75% dintre respondenți comunicând cu familia sau prietenii prin mesageria instant, iar 71% dintre aceștia prin schimbul de e-mailuri.

Activitățile recreative reprezintă a treia categorie între interesele utilizatorilor de internet fix de acasă, după cum arată 61% dintre respondenți care urmăresc online programe TV, clipuri video sau filme, dar și 52% dintre cei chestionați care declară că accesează internetul fix de acasă pentru a juca jocuri online. În schimb, studiul arată că mai puțini români folosesc de acasă internetul fix pentru a face cumpărături online (39%), precum şi pentru a face tranzacții bancare sau pentru a plăti facturi prin Internet Banking (22%).

Atunci când își aleg o conexiune la internet, principalul criteriu de care utilizatorii țin cont este cel financiar, pentru 66% dintre români fiind important prețul abonamentului. 62% dintre ei sunt interesați de stabilitatea conexiunii, în timp ce 48% de vitezele maxime de transfer oferite de furnizor, mai arată studiul ANCOM.

Discuții

comments