DISTRIBUIȚI

Trei sferturi dintre trenurile Regio NU au vagoane cu aer condiţionat, în timp ce în cazul celor InterRegio, doar 15% nu au climatizare, anunţă directorul CFR Călători, Iosif Szentes. Operatorul feroviar de stat, care deţine acum peste 1.200 de garnituri, intenţionează să achiziţioneze astfel de instalaţii pentru aproape 70 de vagoane. Costurile ar urma să depaşească 13 milioane de lei, conform Radio România Actualități.

În aceste condiţii, cine vrea să vină la mare cu trenul din Oradea, de exemplu, trebuie să se înarmeze cu multă răbdare, deoarece drumul durează 18 ore, iar în multe compartimente nu există aer condiţionat. Reprezentanţii agentiilor de turism sunt de părere că mulţi turişti din vestul României renunţă să vină în vacanţă pe litoralul tocmai din cauza disconfortului legat de transport.

<strong>În perioada sezonului estival, CFR Călători a suplimentat numărul de trenuri către litoral cu 40, iar jumătate dintre acestea au ca destinaţie finală Mangalia.</strong>

Distanţa de la Bucureşti la Constanţa este parcursă în aproximativ 2 ore, însă, pentru cei 43 de kilometri până la Mangalia, trenurile mai fac încă o oră şi jumătate. Într-o declaraţie recentă, directorul CFR SA, Marius Chiper, afirma că sunt necesare investiţii pentru modernizarea căii ferate care leagă Constanţa de sudul litoralului.

Discuții

comments