DISTRIBUIȚI

Polițiștii constănțeni au lansat Campania de prevenire a accidentelor rutiere din perioada Sezonului Estival 2016, care au drept cauze conducerea autovehiculelor sub influența băuturilor alcoolice și neatenția la volan, intitulată „FII TREAZ LA VOLAN, CÂND EŞTI LA MARE!”.

Campania are ca obiective informarea şi conştientizarea şoferilor asupra riscurilor la care se expun pe sine şi pe toţi participanţii la trafic atunci când conduc autovehicule fiind sub infuenţa băuturilor alcoolice şi când sunt neatenţi la volan.

De asemenea, campania cuprinde şi segmentul de informare în ceea ce priveşte sancţiunile prevăzute de lege în cazul conducerii autovehiculelor sub infuenţa băuturilor alcoolice.

Aceasta se desfăşoară în întreg judeţul Constanţa, cu precădere în staţiunile litorale, în perioada 15 iulie – 01 septembrie, în contextul vacanţei estivale şi a creşterii afluenţei de autovehicule către staţiunile Mării Negre.

Campania este iniţiată de Serviciul Rutier şi Biroul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul IPJ Constanţa şi are ca parteneri Universitatea Ovidius Constanţa – Facultatea de Drept şi Ştiinţe Administrative, Poliţia Locală Constanţa, Asociaţia de Psihologie şi Siguranţă Rutieră Psihotrafi Q şi Improuve Your Business.

În scopul promovării campaniei au fost relizate peste 5.000 de pliante, brelocuri şi odorizante auto conţinând mesajul acesteia.

Totodată, materialele promoţionale deţin şi informaţii referitoare la efectele alcoolului şi comportamentul la volan în cazul conducerii vehiculelor sub influenţa acestuia, asupra efectelor neatenţiei la volan, modalităţi de prevenire şi sancţiunile prevăzute de legislaţia românească incidentă.

Toate informaţiile Campaniei vor fi postate pe site-ul IPJ Constanţa şi pe cele ale partenerilor şi vor cuprinde trimiteri la legislaţia în vigoare, ştiri şi comunicate referitoare la acţiunile derulate.

Ca noutate, poliţiştii rutieri şi cei ai structurii de Prevenire, alături de parteneri au efectuat un experiment pe şoselele care converg către litoralul românesc şi în staţiunile Mării Negre, unde au oferit şoferilor, opriţi în trafic, să poarte, pe rând, două perechi de ochelari care simulează percepţia vizuală a unei persoane care a consumat băuturi alcoolice, pe timp de zi şi pe timp de noapte.

Şoferii au fost rugaţi să meargă pe o linie dreaptă şi să urmărească percepţiile şi modificările care survin ca urmare a purtării acestor ochelari. Astfel, au fost conştientizate în mod real toate modificările de echilibru, a timpului de reacţie şi a percepţiei vizuale în cazul consumului de băuturi alcoolice.

campanie-politie-1

Discuții

comments