DISTRIBUIȚI

Agenţia de turism Genius Travel şi-a anunţat turiştii printr-un email că intră în insolvenţă şi că nu le va onora vacanţele cumpărate, arată Ziarul Financiar.

“Relativ la pachetele turistice achiziţionate de dumneavoastră vă anunţăm că începând din 16.08.2016, societatea Genius Travel se află în stare de insolvenţă de fapt, urmând ca până la data de 19.08.2016 să depunem la Tribunalul Bucureşti o cerere de deschidere a procedurii insolvenţei. Sumele plătite de dumnevoastră vor fi înscrise în listele cu creditori ale societăţii şi veţi fi citat ulterior de către administratorul judiciar, pentru a vă înscrie la masa credală. Totodată, va rugăm sa nu mai efectuaţi călătoria aferentă pachetului turistic pentru că aceasta nu a mai putut fi plătită din motivele descrise mai sus. Ne cerem scuze pentru situaţia creată!”, aşa arată mesajul dintr-un email trimis de agenţia de turism Genius Travel (membră ANAT) unui client care a cumpărat o vacanţă în Bulgaria pentru luna august.

Acesta este însă al treilea email primit de turistul, care a direcţionat mesajul către ZF.

Primul mesaj, din data de 12 august, transmitea clientului să nu mai plece în vacanţă pentru că agenţia va intra în insolvenţă, fiind similar cu cel de sus, în timp ce al doilea, transmis la o zi distanţă, menţiona că situaţia s-a rezolvat şi încuraja efectuarea călătoriei.

“Vă rugăm sa ignoraţi notificarea anterioară şi vă informăm că situaţia a fost remediată şi că vă puteţi efectua vacanţele achiziţionate prin Genius Travel în condiţiile contractului pe care l-aţi încheiat cu societatatea noastră”.

Contactat de ZF, Ştefan Bogdan, acţionar al agenţiei Genius Travel, nu a dorit să lămurească situaţia, menţionând că “este o problemă internă”. Datele de la Registrul Comerţului arată că Ştefan Bogdan deţine 20% din acţiunile Genius Travel, iar un pachet de 80% este controlat de Ionuţ Costea.

În tot acest timp nici Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT), foarte vocală în alte situaţii, nu a transmis vreo informare legată de ce se întâmplă cu agenţia de turism, astfel încât turiştii să evite să îşi mai cumpere pachete de la agenţia care susţine că va intra în insolvenţă.

La întrebarea cui să se adreseze turiştii (în condiţiile în care pe numărul de fix al agenţiei de turism nu răspunde nimeni) şi ce iniţiativă a luat ANAT cu privire la această situaţie, Alin Burcea, preşedintele ANAT, a transmis printr-un mesaj că “fac ce spune legea”.

Bogdan Ştefan a pus bazele agenţiei Genius Travel alături de un asociat în 2008 iar în 2014 a luat în chirie un hotel din Uzlina, comuna Murighiol. Agenţia de turism vinde vacanţe în Delta Dunării dar şi în Bulgaria, Turcia, Grecia dar şi în destinaţii exotice, fiind revânzător de pachete de turism făcute de marii jucători din piaţă.

Anul trecut agenţia de turism a avut afaceri de 2,3 milioane de lei şi pierderi de 514.000 de lei, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. Datoriile se ridicau la 2,4 milioane de lei.

Conform unui comunicat remis miercuri AGERPRES, ANAT a cerut explicații reprezentanților Genius Travel încă din data de 12 august, când mai mulți turiști au contactat asociația, în urma mesajului primit de la agenție prin care își anunța starea de insolvență. ANAT a îndrumat turiștii să își verifice rezervările, chiar și după ce sâmbătă agenția a declarat clienților ei și asociației că a depășit situația critică.

Plângerile au continuat și în data de 16 august, când Genius Travel a repetat anunțul referitor la deschiderea procedurii de insolvență, de data aceasta pe 19 august.

ANAT urmărește atent evoluția situației pentru a informa turiștii ce au de făcut pentru obținerea despăgubirilor legale.

Reprezentanții ANAT apreciază că situația actuală îndreptățește asociația să ceară încă o dată revizuirea cadrului legal referitor la garantarea sumelor achitate de turiști. ANAT va avansa cât de curând un proiect de act normativ pentru înființarea unui fond privat de garantare.

Discuții

comments