DISTRIBUIȚI

O mare agentie de turism din România, „Mareea”, intră în insolvență, dupa ce și-a anunțat clienții că nu le va mai putea onora vacanțele, potrivit unui anunț publicat pe site-ul Patronatului din Turism. Președintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din România – ANAT, Alin Burcea, a declarat, astăzi, că problema celor care și-au cumpărat vacanțe de la Mareea este rezolvată, întrucât turistii au fost preluati de alte agenții, informează Radio România Actualități (RRA).

Este a doua agenție de turism care are probleme financiare anul acesta, după ce, în urmă cu o lună, Genius Travel și-a cerut insolvență. ANAT pregătește o propunere de act normativ prin care turiștii să nu aibă de suferit dacă agenția de la care și-au cumpărat diverse servicii dă faliment.

Alin Burcea: În ultimii șase-șapte ani, din păcate, nu s-a reușit, la nivel de Minister al Turismului, să existe un interes pentru problema asigurării. Este, dacă vreți, un reproș la cei care ne-au condus activitatea de turism în ultimii ani. În acest moment, nu se mai poate amâna, pentru ca România, daca nu rezolvă problema garanției pentru turiștii care plătesc la agenții, până la 31 decembrie 2016, primește infringement. Am găsit o soluție: această soluție se numește Fondul de Garantare. Pe directiva europeană, ceea ce pot să vă spun este că se vor asigura, în sfârșit, toți banii turiștilor. De la noi, de la Patronatul nostru, va pleca către Ministerul Turismului și de aici încolo să treacă repede prin guvern. Probabil că va fi o ordonanță, ca să se termine cu situațiile astea de turiști care nu îsi recuperează banii sau nu au servicii.

Comunicatul ANAT:

„Turoperatori membri ANAT, reprezentanții ai Mareea și hotelieri, mulți dintre ei membri ai Federației Patronale din Turismul Românesc, au identificat mai multe variante de sejururi alternative pentru turiștii cărora agenția de turism nu le mai poate onora vacanțele plătite anterior pentru luna septembrie.

O parte dintre turiști vor fi rerutați către Complexul Mercur-Minerva, deținut de Mareea Hotels, alte hoteluri de pe litoral sau din Delta Dunării. În același timp, în unele cazuri, vacanțele cumpărate de la Mareea ar putea fi efectuate chiar în destinațiile respective, tot datorită sprijinului oferit de colegii de breaslă.

”În ultimele două-trei săptămâni, mai mult de 200 de turiști și-au putut efectua vacanțele datorită sprijinului acordat de turoperatori membri ANAT pentru ca agenția Mareea să depăsească situația critică din punct de vedere financiar și pentru a evita perturbări în piața de turism. Preluăm turiști și în aceste zile. ANAT se bucură și de sprijinul hotelierilor de pe litoral, parteneri ai agenției Mareea, cărora le mulțumim că s-au oferit să preia turiști”, declară Alin Burcea, președinte ANAT.

ANAT este în permanentă legătură cu celula de criză înființată în această dimineață de Mareea, care anunță turiștii despre serviciile operative de relocare și alternativele oferite de turoperatorii membri ANAT, parteneri. Numerele de telefon ale celulei de criză sunt afișate pe pagina de internet a Mareea (www.mareea.ro).

Turoperatorul Mareea și-a anunțat sâmbătă dimineața incapacitatea de plată și a anunțat că va cere deschiderea procedurii de insolvență.

Pentru recuperarea sumelor datorate de Mareea, în cazul în care nu se acceptă soluțiile compensatorii oferite de turoperatori și hotelieri, turiștii se pot adresa companiei care a eliberat polița de insolvență pentru aceasta, în valoare de 50.000 de dolari.

”În limita a 50.000 de dolari, nu toți turiștii își vor recupera banii achitați. O astfel de situație ar fi fost evitată dacă în ultimii 23 de ani s-ar fi găsit soluții optime pentru garantarea pachetelor de vacanță. ANAT are în prezent o variantă, pe care o va avansa autorităților”, declară Alin Burcea, președinte ANAT.

Consiliul Director a aprobat azi forma finală a propunerii de ordonanță pentru crearea Fondului de Garantare, pe care o va trimite Autorității Naționale pentru Turism, variantă care va asigura garantarea tuturor sumelor achitate de turiști pentru pachetele de servicii.

”Îl rugăm pe ministrul Economiei, Costin Borc să acționeze cu celeritate în cazul propunerii ANAT astfel ca niciun turist să nu mai aibă de suferit”, precizează președintele ANAT.

Sursa: RRA, comunicat ANAT

Discuții

comments

1 COMENTARIU

Comments are closed.