DISTRIBUIȚI

La sfârşitul sezonului estival 2016, estimam  o creştere între 12 şi 15% a numărului de turişti pe Litoralul Românesc , din estimarile primite de la touroperatorii ANAT si de la hotelieri. Creşterea se datorează in primul rand Campaniei intense de promovare a Litoralului, demarate in baza Strategiei Asociatiei Litoral – Delta Dunării, inca din 2013, cand am reusit sa introducem Taxa de Promovare Mamaia – Sat Vacanta, buget cu care am reusit sa construim intreaga campanie de promovare, ale carei rezultate se vad deja.  Numărul mare de evenimente organizate în toate staţiunile, si cu precădere prin campania “Mamaia Style”, imbunatatirea standardului serviciilor turistice oferite de hotelieri si proprietarii de structuri turistice de alimentatie publica si agrement au contribuit de asemenea major la aceste rezultate.

 

În topul staţiunilor in acest an statiunea Mamaia ocupa in continuare primul loc, urmata de Venus si Eforie. O nota excelenta pentru Vama Veche, cu rezultate foarte bune in acest an.

 

O crestere consistenta s-a înregistrat şi în sudul litoralului, mai ales datorită investiţiilor noi în segmentul hotelier (în special în Venus).

 

De asemenea, creşterea totala se datorează promovării susţinute a litoralului, demarate încă din toamna anului trecut, împreună cu agenţiile de turism, hotelierii şi autorităţile locale, prin participarea Asociatiei Litoral – Delta Dunarii la târgurile de turism naţionale (Targul de Turism al Romanie editia de primavara, Iasi, Timisoara) şi internaţionale (Londra, Tel Aviv, Chişinău, Berlin, Milano, Moscova, Targul de Rute si Companii Aeriene).

 

Am încheiat parteneriate în premieră ( Federaţia Română de Bob-Sanie, Federatia Romana de Sah, Clubul Sportiv de arte martiale, Superkombat Romania, Federatia Romana de Automobilism Sportiv, Clubul Sportiv „Omul de Fier”, ) şi am derulat o întreagă serie de evenimente şi parade din cadrul campaniei “Mamaia Style” pe toată durata sezonului, conform strategiei de promovare si dezvoltare pe care  Asociatia Litoral – Delta Dunarii a lansat-o anul trecut, cu scopul atragerii de turisti prin evenimente sportive.

 

In privinta bilantului pe incoming ( sosiri turisti straini), sezonul 2016 a inregistrat 3 chartere/săptămână intre Tel Aviv si Constanta, o crestere de la 4000 la 7000 turişti israelieni care au ajuns pe litoral în staţiunile Mamaia, Năvodari si Eforie. Asociaţia Litoral – Delta Dunării a continuat si in acest an campania de promovare in Israel, prin participarea la targul de turism de la Tel Aviv, realizarea primelor brosuri si a filmului de promovare in ebraica. Acesta este un proiect de succes, prin care s-a dovedit că, desi Romania nu are un buget de promovare de turism la nivel guvernamental, s-a reusit atragerea de turisti straini, cu o creştere spectaculoasă de turişti israelieni pe litoralul românesc, exclusiv din resurse locale proprii, si anume din bugetul operatorilor de turism din Mamaia si din Satul de Vacanta, administrat de Asociatia Litoral- Delta Dunarii.

 

Aeroportul International Mihail Kogalniceanu, in parteneriat cu Asociatia Litoral – Delta Dunarii si impreuna cu compania aeriana Blue Air, au inaugurat in aceasta vara, prima cursa directa pe ruta Atena(Grecia) – Larnaca (Cipru) – Constanta, bifand, astfel, o a patra ruta aeriana inaugurate, dupa Milano, Londra si Tel Aviv. Continuăm să fim conectaţi cu Istanbul, Milano şi Londra.

 

Având în vedere că în ultimii 20 ani pe Aeroportul Constanţa, care deserveşte litoralul românesc, nu mai aterizau curse interne, Asociaţia Litoral – Delta Dunării (A.L.D.D.) şi Aeroportul Internaţional „Mihail Kogălniceanu” Constanţa au demarat începând din 2014 un proiect de atragere de zboruri către litoralul românesc, pentru a creşte numărul de turişti şi durata medie a sezonului turistic în această destinaţie.

 

Începând din anul 2015 s-au reluat negocierile cu compania TAROM şi am atras alături de noi şi asociaţiile de promovare şi dezvoltare a turismului Oradea-Băile Felix, Timiş şi Bucovina împreună cu Consiliile Judeţene şi aeroporturile pe care le reprezintă, dar şi Asociaţia Aeroporturilor din România.

 

Am realizat un amplu chestionar online şi către mediul din turism, pentru a stabili împreună cu touroperatorii şi agenţii economici implicaţi în turism topul destinaţiilor interne şi externe cu care să conectăm Constanţa.

 

Astfel, noile zboruri introduse în aprilie 2017 cu plecare de pe Aeroportul Constanţa vor fi spre Cluj, Timişoara (2 zboruri / săptămână), Iaşi, Oradea (1 zbor / săptămână), Roma, Paris, Milano, Stuttgart şi Bratislava sau Varşovia. De asemenea, vor fi menţinute pe perioada verii zborurile charter Constanţa – Tel Aviv (3 zboruri / săptămână), şi vor fi introduse chartere spre Beirut şi Bruxelles.

 

Nu în ultimul rând, creşterea numărului de turişti se datorează unei mai bune comunicări cu hotelierii şi agenţiile de turism şi autorităţile locale, dar şi afectarii pieţelor turistice din Turcia.

 

În acest moment, Asociaţia Litoral – Delta Dunării, împreună cu membrii săi, pregateste lansarea  campaniei de toamna de promovare a litoralului românesc si Deltei Dunarii, pentru sezonul estival 2017, prin participarea la targurile de turism si elaborarea calendarului de evenimente Mamaia Style 2017

Discuții

comments