DISTRIBUIȚI

Din 1 octombrie şi până în 31 octombrie, Ascultă 5 minute de muzică clasică în spaţii neconvenţionale – hipermarketuri, mall-uri, librării, muzee, graţie unui proiect Radio România Muzical, unicul post românesc dedicat exclusiv muzicii clasice şi de jazz. Din 10 octombrie până la finalul anului şcolar, Ascultă 5 minute de muzică clasică, din nou în şcolile din România.

Unul dintre principalele proiecte educative şi culturale ale corporaţiei publice Radio România, Ascultă 5 minute de muzică clasică îşi propune să apropie publicul larg de muzica clasică prin audiţia propriu-zisă, atât în spaţii neconvenţionale şi aglomerate, cât şi în şcolile româneşti, la orele de muzică. Campania a pornit în octombrie 2010, cu audiţii în spaţiile publice de tipul hipermarketurilor, mall-urilor, librăriilor şi muzeelor şi de atunci s-a derulat bianual, pe parcursul lunilor martie şi octombrie. Piesa zilei poate fi ascultată, bineînţeles, şi la Radio România Muzical.

Din 2014, Ascultă 5 minute de muzică clasică este şi program naţional în şcolile româneşti, graţie unui parteneriat semnat între Ministerul Educaţiei Naţionale şi Radio România. Proiectul facilitează apropierea copiilor faţă de muzica clasică în cel mai simplu mod, prin audiţia concretă a materialelor puse la dispoziţie de Radio România Muzical, care includ atât o lucrare muzicală cât şi o poveste despre acea piesă muzicală. Copiii au şi posibilitatea de a participa la un concurs derulat online cu întrebări în legătură cu lucrările ascultate. În anul şcolar 2014-2015, aproximativ 120.000 de copii din toată ţara au participat la proiectul Ascultă 5 minute de muzică clasică; în anul şcolar 2015-2016 la proiect au participat 145.000 de copii şi au fost organizate şi două concursuri naţionale: unul de desene inspirate de muzică, pentru elevii claselor primare, şi unul de audiţii muzicale, pentru elevii claselor gimnaziale.

Alte informaţii despre campanie, pe pagina www.romania-muzical.ro/5minute care găzduieşte, de asemenea, fişierele audio ale pieselor din proiect, precum şi concursul destinat elevilor.

Partenerii proiectului pentru ediţia octombrie 2016: Ministerul Educaţiei Naţionale, Carrefour România, Cora România, Mega Image, Mobexpert, Dedeman, Metro Cash & Carry, Băneasa Shopping City, Iulius Mall Iaşi, Iulius Mall Timişoara, Iulius Mall Cluj, Iulius Mall Suceava, Palas Mall Iaşi, Librăriile Humanitas, Castelul Bran, PWC România, CRH România, Piteşti Mall, Hello Shopping Park din Bacău, Arena Mall din Bacău, Gold Plaza Baia Mare, Centrul Cultural Palatele Brâncoveneşti.

Discuții

comments