DISTRIBUIȚI

Patronatele din transporturile rutiere – UNTRR, FORT, APTE 2002, APULUM, ARTRI solicită Guvernului măsuri urgente pentru aplicarea OUG 54/ 14.09.2016 astfel încât începând cu data de 20 octombrie a.c. să producă efectele necesare deblocării pieței RCA prin aplicarea tarifelor de primă maximale pentru următoarele 6 luni, se arată într-un comunicat semnat de UNTRR, FORT, APTE 2002, APULUM, ARTRI.

Autoritatea de Supraveghere Financiară nu a respectat termenii înțelegerilor din 14 și 15 septembrie cu Guvernul și transportatorii stabilind un tarif maxim de 7.960 lei/an pentru autoutilitare peste 16 tone față de 7500 lei conform protocolului semnat, prin includerea în calculul tarifelor maximale, a unei cote de 30% pentru cheltuieli de administrare, și nu 25% cum a fost stabilit în data de 14 septembrie 2016 la Guvern, în condițiile în care este de notorietate practica acestora de a majora artificial cheltuielile pentru diminuarea bazei de impozitare (ex: plăți servicii de închiriere mult peste prețul pieței, s.a.).

Având în vedere situația actuală a transportatorilor care nu-și pot permite plata extrem de mare și nejustificată a polițelor RCA, situație care distorsionează major piața transporturilor rutiere din România, solicităm calcularea tarifului primei RCA ținându-se cont de propunerile justificate ale transportatorilor și aplicarea începând cu data de 20 octombrie 2016 a noilor tarife maximale.

Nerespectarea acestor condiții va încuraja comportamentul abuziv cu tendințe de monopol în piață al asiguratorilor, ceea ce va determina în scurt timp reacția transportatorilor prin reluarea protestelor la nivel național, total contraproductive pentru întreaga economie națională și cetățenii țării.

În acest moment peste 15% din autovehiculele care formează capacitatea de transport rutier a țării este blocată din lipsa resurselor financiare pentru reînnoirea polițelor RCA datorită tarifelor mari, total nejustificate, practicate de către asiguratori în ultimele luni. Această situație se acutizează permanent și determină efecte sociale deosebit de grave prin disponibilizări zilnice ale șoferilor și personalului auxiliar care vor greva fondurile de asistență socială ale bugetului de stat și așa destul de împovărat.

Discuții

comments