DISTRIBUIȚI

Dacă ești predispus la arsuri la stomac sau reflux gastroesofagian, anumite zile speciale precum Crăciunul sau Anul Nou s-ar putea să îți agraveze aceste probleme. Deși meniurile de Sărbători pot fi foarte grele, există diverse soluții pentru a scăpa de arsurile la stomac. Alege alimente și băuturi potrivite pentru problemele tale. Și, la fel de important, este să nu mănânci mult. Una din cele mai importante cauze ale arsurilor la stomac este consumarea porțiilor prea mari.

Mănâncă o salată
Salatele sunt mâncăruri benefice pentru cei cu probleme gastrice – hiperaciditate sau reflux gastroesofagian – mai ales când sunt folosite ingredientele potrivite, sosurile slabe și legumele proaspete. Alimentele grase declanșează arsurile, deci este recomandat să evitați sosurile prea grase, dar și uleiul și oțetul. Sosul potrivit este unul slab, de iaurt. Evită roșiile, ceapa crudă și alte ingrediente ce pot irita stomacul.

Ai grijă la ghimbir
Ghimbirul este un ingredient cheie în luptă cu arsurile gastrice atunci când nu abuzați de el. Poate fi integrat în tot felul de rețete interesante pe care vi le propuneți să le preparați de sărbători. Alte legume bune pentru stomac sunt: morcovii, varza, mazărea, broccoli și fasolea verde.

Alege pâine neagră
Când cumperi produse de panificație pentru sărbători, cea mai bună alegere o reprezintă cele din făină integrală. O garnitură care trebuie să rămână numai pentru cei mici sunt pastele gratinate. Ele fac parte din lista mâncărurilor ce pot declanșa refluxul gastric. Încearcă rețete cu făină integrală și încearcă să faci pâine în casă cu ingredientele preferate ție, cu semințe și cu făină neagră.

Alege cartofii copți sau fierți, nu prăjiți, nu piure
Dacă ai arsuri gastrice, nu trebuie să renunți definitiv la alimentele tale preferate, trebuie doar să alegi corect pregătirea lor pentru a te feri de alte complicații ulterioare. De exemplu, piureul poate să declanșeze arsurile gastrice în timp ce cartofii copți nu. Când vine vorba de produse lactate, cele care au cel mai mic conținut de grăsimi sunt cele mai potrivite, deci renunță la un și smântână. Dacă trebuie neapărat să îți asezonezi cartofii copți, fă-o cu iaurt sau smântână cât mai slabă.

Mănâncă curcan, dar numai carnea slabă, nu și pielița grasă. Cel mai indicat este să consumi pieptul de curcan și să eviți carnea mai închisă la culoare și mai grasă. Aceeași regulă este valabilă și pentru sosul de la friptură, cu cât este mai slab, cu atât mai bine.

Încheie masă cum se cuvine

Dacă ai făcut numai alegeri sănătoase până acum, nu te îneca că țiganul la mal. Ai grijă cât și ce bei la finalul mesei. Apa plată este cea mai recomandată, și berea fără alcool de asemenea nu prezintă un risc ridicat pentru problemele tale gastrice. La deșert, evită ciocolată și nu încheia „o masă copioasă cu o țigară canceroasă”. O plimbare după masă este mai indicată decât siesta de după-amiază. Când te culci, ai grijă ca pernă să fie destul de umflată și să îți țină capul ridicat pentru a nu declanșa refluxul gastric.

Discuții

comments