DISTRIBUIȚI

Poate că nu doar o singură dată s-a întâmplat să te strecori la frigider în miezul nopţii pentru a te înfrupta din tortul cu frişcă sau din ciocolată. Ai vrea să scapi de kilogramele în plus şi să nu mai pofteşti atât la dulciuri, dar nu ştii cum? Jurnaliștii de la CSID.ro au făcut o cercetare și au aflat ce cauzează nevoia de zahăr, dar și cum poate fi ea diminuată în doar cinci pași simpli!

1. Evită alimentele procesate!

Ştiai că zahărul şi alimentele procesate sunt la fel de dăunatoare organismului din punct de vedere al dependenţei precum heroina sau cocaina? Într-un studiu din 2013, de la Colegiul Connecticut, cercetătorii au confirmat faptul că biscuiţii Oreo ar putea crea la fel de multă dependenţă precum cocaina, după ce au observat modul în care comportamentul şobolanilor de laborator a fost afectat de biscuiţi. Efectele au avut loc asupra unei regiuni a creierului numită nucleul accumbens, care este respobsabilă pentru a produce dopamina, neurotransmiţătorul plăcerii. La scurt timp, nivelurile de dopamină scad şi se instaurează adicţia – deci zahărul duce la dependenţă!

2. Creşte nivelul serotoninei din corp!

Serotonina, cunoscută de asemenea ca „hormonul fericirii”, poate fi ridicată prin dietă, exerciţii fizice şi un program de somn adecvat. Atunci când nivelul de serotonină este scăzut, eşti mai puţin susceptibil de a avea poftă de dulciuri.

3. Bea multă apă!

Ai putea crede că uneori corpul tău cere zahăr, atunci când de fapt el este doar deshidratat şi are nevoie de apă! Dacă nu îţi place să bei apă, atunci poţi încerca să o combini cu zeamă de lămâie şi să o îndulceşti cu sirop de ştevia. Mai mult, un truc minunat este să consumi o cană de ceai verde de-a lungul mesei. Astfel, corpul tău nu va mai simţi nevoia desertului, imediat după!

4. Consumă alimente şi băuturi fermentate!

Alimentele şi băuturile fermentate sunt probabil cel mai important mod de a reduce sau chiar elimina pofta de zahăr. De fapt, aceasta este atât de eficientă, afirmă oamenii de ştiinţă, încât pofta de zahăr se reduce în totalitate în aproximativ 4-5 zile! Consumă lichide probiotice fermentate pentru a reduce pofta de zahăr pe moment şi pentru a restabili echibrul la nivelul organismului.

5. Păstrează zahărul din sânge echilibrat!

În loc să consumi două mese principale, mari, pe zi, mai bine consumă mese puţin mai des şi cantităţi mai mici de mâncare, pentru a evita scăderea nivelului de zahăr din sânge. În mod ideal, este bine să consumi mesele cu proteine animale între orele 11:00 – 14:00 şi ai grijă ca masa de seară să conţină cel puţin una dintre seminţele tale preferate fără gluten, din cereale integrale, cum ar fi quinoa, mei, hrişcă, sau amarant. Dacă faci acest lucru, corpul tău va produce serotonină în catităţi mai mari şi te vei simţi mai fericită totodată.

Discuții

comments