DISTRIBUIȚI
Yemeni soldiers stand guard the North Korean ship So San at al-Mukalla port, 550 kilometers (345 miles) southeast of the Yemeni capital, San'a, Tuesday, Dec.17, 2002 after its cargo was unloaded. The ship, which was carrying a cargo of cement bags on top of the Scud missile containers, was intercepted December 9 in the Arabian Sea by Spanish warships. (AP Photo)

Marinarii români trebuie să-şi înnoiască brevetele şi certificatele de capacitate până la 1 iulie.

Potrivit noilor norme internaţionale, privind pregătirea IMO, pentru a putea naviga marinarii trebuie să urmeze cursuri speciale. Pentru timonierii şi motoriştii nebrevetaţii, care au lucrat în ultimii doi ani la bordul navelor,  prescimbarea s-a făcut automat, fără cursuri suplimentare.

Situaţia este diferită pentru ofițeri, spune liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, Adrian Mihălcioiu, în condiţiile în care certificatele emise de Autoritatea Navală au fost fost valabile până la finele lui 2016. Aceştia au primit o derogare pentru realizarea cursurilor până pe 1 iulie.

La finele anului 2016 erau inregistraţi 30.000 de navigatori români, conform lui Adrian Mihălcioiu.

Discuții

comments