DISTRIBUIȚI

Problemele referitoare la somn reprezintă a doua cea mai comună afecţiune, după răceală şi gripă.

Astăzi, de Ziua mondială a somnului, tema stabilită a fost „Respiră uşor, dormi bine”.

Un somn bun trebuie să ne permită să ne odihnim suficient şi să fim alerţi a doua zi.

Psihologul Elena Ranga a vorbit astăzi, în emisiunea Bună Dimineaţa, despre cauzele insomniilor, care apar mai frecvent la femei.

„Somnul este o problemă în perioada aceasta, mai ales cu schimbările vremii și cu schimbarea de oră. Pe lângă preocupările tipice secolului, în care toată lumea este pe fast forward și are tendința să neglijeze somnul. Este necesar ca peste zi să avem activitatea fizică, mișcare, o alimentație echilibrată, în niciun caz cafele sau țigări cu patru ore înainte de culcare, pentru că acestea sunt stimulatoare la nivel cerebral și automat păstrează creierul în funcțiune“, afirmă specialistul.

Între 7 şi 10 ore ar trebui să dormim pe noapte, mai afirmă psihologul Elena Ranga, iar un număr mic de ore de somn ne afectează direct greutatea.

„În funcție de grupa de vârstă, undeva între 7 și 9-10 ore. Copiii dorm mai mult, în școala primară, școala generală ca vârstă, trebuie să doarmă undeva la 10-11 ore pe noapte. Adolescenții au nevoie de aproximativ 9 ore de somn pe noapte, iar adulții 7-8 ore. Prin faptul că corpul să suprasolicită a doua zi să facă față, el are tendința să ceară mai multă mâncare și în special mai multe dulciuri. Când pierdem o noapte, cu siguranță, a doua zi vom ataca o bucată de ciocolată“, a mai spus psihologul Elena Ranga.

Discuții

comments