DISTRIBUIȚI

Aproape 110.000 de români au petrecut Sărbătorile de Paște în structurile de cazare din țară și au cheltuit peste șapte milioane euro pe servicii turistice, conform reprezentanților Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

Cele mai căutate destinații au fost Valea Prahovei, zona Bran-Moeciu, Bucovina și Maramureșul. În schimb, litoralul a strâns doar 900 de turiști, „care au acoperit mai puțin de o treime din locurile puse de hotelieri la dispoziția lor, deschiderea sezonului estival de Paște pe litoral, anunțată de o asociație locală, fiind un eșec”, spun liderii FPTR.

Ca și în anii trecuți, pe primul loc în topul preferințelor românilor s-au clasat pensiunile rurale. Din cele 75.000 de locuri disponibile în pensiuni s-au vândut 65.000. Pe locul doi, după zona rurală, se afla stațiunile montane, cu cele de pe Valea Prahovei pe primele poziții ca atractivitate. Au fost puse la dispoziție 30.000 de locuri în cadrul structurilor din zonele rurale, dintre care 22.000 au fost locuri vândute. În stațiunile montane, tariful mediu pentru vacanta de Paște de anul acesta a fost de 340 de lei de persoana pentru o vacanță de trei nopți.

Puțini hotelieri de pe litoral au avut oferte pentru turiștii care au dorit să petreacă Paștele la malul mării, litoralul nefiind o destinație tradițională pentru aceasta sărbătoare. Anul trecut, pe litoral au ajuns mult mai mulți turiști, deoarece Paștele a coincis cu minivacanța de 1 Mai. Majoritatea unităților de la mare care au pregătit, totuși, pachete turistice sunt în Mamaia. Au fost puse la dispoziție 3.000 de locuri la mare, dintre care au fost vândute doar 900. Pentru cei care au dorit să petreacă Sărbătorile Pascale la malul mării, tariful mediu pentru un pachet de trei nopți de cazare în cameră dublă standard, cu mic dejun inclus, a fost de la 500 lei de persoană. Pasionații de pescuit au ales să petreacă Sărbătorile Pascale într-o manieră inedită, în Delta Dunării. Au fost puse la dispoziție 600 de locuri în cadrul structurilor de cazare, dintre care s-au vândut aproximativ 400 de locuri, se arată într-un comunicat al FPTR.

Cele mai căutate destinaţii externe au fost cele de pe litoralul bulgăresc al Mării Negre, urmate de cele din Grecia sau Tenerife.

Discuții

comments

Lasă un răspuns