DISTRIBUIȚI

Podul suspendat dintre Brăila şi Tulcea este tot mai aproape de concretizare. CNAIR anunţă că va lansa licitaţia publică pentru lucrările la pod.

Acesta va avea 23 de kilometri şi va cuprinde două secţiuni: drumul principal Brăila-Jijila şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin.

Structura principală din cadrul proiectului, podul suspendat, va avea o lungime de aproape 2 kilometri. Valoarea investiţiei va depăşi 2 miliarde de lei, fără TVA.

 

Lungimea totala a Proiectului este de 23,413 km si cuprinde doua sectiuni: drumul principal Braila – Jijila, cu o lungime 19,095 km si drumul de legatura cu DN22 Smardan – Macin, in lungime de 4,328 km.

Podul suspendat peste Dunare, structura principală din cadrul Proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezinta deschiderea centrala. La aceasta se adauga doua deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Braila si 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea. 

Gabaritul pe verticala al podului suspendat va fi de cel putin 38 m de la nivelul maxim de inundatie al Dunarii, astfel incat sa fie indeplinite criteriile de navigatie fluviala. Conform studiului de fezabilitate, valoarea totala a investitiei depaseste 2 miliarde de lei, fara TVA.

 

Informatii suplimentare:

 

Podul suspendat. Va fi pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52 pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina). 

De o parte si de alta vor fi construite doua viaducte de acces in lungime de cate 110 metri,  care se vor adauga lungimii podului suspendat. 

Latimea totala a podului va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri si va fi alcatuita din 4 benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00 m. La acestea se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele având de cate 2,80 m fiecare. 

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal si tiranti verticali de legatura intre tablier si cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate in teren si sunt localizate in afara digurilor Dunarii.              

Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României si face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investitii Teritoriale Integrate), finantabile din POIM 2014 – 2020, Axa Prioritara 2 „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient„.

 

Drumul principal Braila – Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km si va fi prevazut cu doua benzi de circulatie pe sens, benzi de incadrare, acostamente, zona mediana si zona de parapete.

Pe tronsonul cuprins intre km 4+486,10 si km 6+680,30, unde drumul traverseaza fluviul Dunărea, se vor construi doua viaducte de acces in lungime de cate 110,00 metri fiecare.

Traseul include o ramificatie pe directia Sud, pana la intersectia cu drumul existent Smardan – Macin (DN22).

 

Drumul de legatura cu DN22 Smardan – Macin.  Cu o lungime de  4,328 km, acest drum va fi prevazut cu o banda de circulatie pe sens. Drumul de legatura urmeaza sa porneasca de la  km 7+940 al drumului principal (Braila- Jijila) si se va intersecta cu DN22 Smardan-Macin.

Foto – arhivă

Discuții

comments

1 COMENTARIU

  1. Cam încurcat articolul. Eu nu am înţeles exact despre ce pod se vorbește pentru ca distanţa între Braila şi tulcea este de 100 km. Localizarea este neclară

Comments are closed.