DISTRIBUIȚI

Patronatele din transporturile rutiere – UNTRR, FORT, COTAR, APULUM, ARTRI solicită Comisiei de Buget-Finanțe din Camera Deputaților să păstreze varianta actuală cuprinsă în proiectul de lege RCA a articolului 21, care prevede că despăgubirile se stabilesc pe baza prețurilor de referință pe piață la data producerii riscului asigurat.

Considerăm că unul dintre factorii care au condus la creșterea primelor RCA este și faptul că asigurătorii au plătit reparații către service-urile independente la valori de 200%-500% mai mari decât prețurile de reprezentanță. Aceste practici trebuie să înceteze pentru a avea o piață așezată, service-urile independente trebuie să primească valori maximale egale cu cele de reprezentanță pentru reparațiile efectuate, se arată într-un comunicat de presă.

Nu este normal ca un service independent să ceară sume de bani de 2-5 ori mai mari de la firmele de asigurare care trimit mulți clienți, și ar trebui să aibă reducere față de prețul de listă pe care îl plătește orice client care intră pe ușă la service-ul independent, preț care cu siguranță este mai mic decât la reprezentanța mărcii respective de autovehicul.

Parbriz la schimb și tractare inclusă în RCA înseamnă costuri suplimentare și considerăm că acest tip de RCA cu diferite facilități trebuie să fie opțional pentru client.

De asemenea, autovehicul la schimb ar trebui să fie o opțiune de RCA pe care să o poată alege clienții, pretabilă în special la autoturisme utilizate de persoane fizice, foarte dificil de realizat în cazul autovehiculelor comerciale de persoane și marfă care sunt licențiate și necesită eliberarea unei copii conforme a licenței de transport a operatorului de transport pentru care operează.

Asigurații interesați de servicii suplimentare pot solicita asigurătorilor produse gen RCA+ în care este inclus un parbriz sau o tractare pe maximum 30 km pe perioada asigurării de 12 luni sau mașină la schimb, RCA ++ în care sunt incluse două opțiuni și RCA+++ în care sunt incluse trei opțiuni. Acestea sunt aspecte comerciale și nu trebuie să interfereze cu principiile fundamentale ale RCA.

Umflarea despăgubirilor de către service-urile auto a fost unul dintre motivele pentru care tarifele RCA au crescut în ultimii doi ani, în condițiile în care prețul pe ora de manoperă la service-urile independente era și de cinci ori mai mare decât la reprezentanțe, mai acuză transportatorii.

Considerăm că service-urile auto ar trebui să ceară aceste sume de la clienții care doresc să le plătească și să nu bage mâna în buzunarul tuturor doar ca să facă ei profit și gaură la asigurători. În felul acesta, creșterea tarifelor pentru toți asigurații RCA este sigură.

Patronatele din transporturile rutiere – UNTRR, FORT, COTAR, APULUM, ARTRI solicită Camerei Deputaților adoptarea cât mai repede a noii legi RCA, în care să fie incluse toate amendamentele trimise de transportatorii rutieri.

UPDATE

Parlamentul a aprobat noua lege privind asigurarea de răspundere civilă auto (RCA), după ce Guvernul promisese anterior transportatorilor că va fi votată de parlamentarii coaliției de guvernământ până la 18 mai, ultima zi de aplicare a ordonanței de urgență prin care au fost plafonate anul trecut tarifele asigurărilor. Legea va va fi transmisă președintelui Iohannis pentru promulgare. Actul normativ aprobat, marți, de Camera Deputaților, în calitate de for decizional al Parlamentului, înlocuiește tariful maxim pentru RCA cu un preț de referință ce urmează să fie calculat de Autoritatea de Supraveghere Financiară, nu de către Biroul Asigurătorilor Auto din România, așa cum prevedea OUG 54/2016, care guvernează în prezent piața asigurărilor RCA, scrie profit.ro.

Discuții

comments

Lasă un răspuns