DISTRIBUIȚI

Producătorii de automobile se întrec în metode creative în încercarea de a capta o parte cât mai însemnată din piaţa de vânzări online de maşini din China. Constructorii de maşini experimentează diferite concepte precum vânzările fulger sau sponsorizări din partea vedetelor pentru a-şi spori vânzările într-o piaţă aflată în creştere.

În ţara Marelui zid chinezesc s-au vândut online 1 milion de automobile în 2016, în valoare de 15 miliarde de dolari, potrivit unei cunoscute firme mondiale de consultanţă. Altfel spus, s-au comercializat mai multe maşini pe internet decât s-au vândut în total în Spania, spre exemplu.

Achiziţiile online sunt atractive pentru tineri: aproape un sfert dintre cei care au cumpărat automobile cu ajutorul mediului virtual au sub 24 de ani.

În iulie anul trecut, englezii de la Mini au plătit o bloggeriţă de modă pentru a promova marca auto urmăritorilor ei, iar asta a rezultat în vânzarea a 100 de maşini de culoare turcoaz în mai puţin de 5 minute. Foarte simplu, clienţii chinezi au analizat oferta pe smartphone, iar după apăsarea butonului de cumpărare maşina a şi fost livrată.

În viitorul foarte apropiat, cumpărarea unei maşini se va face la fel de uşor precum a unei cutii de băutură răcoritoare. Epoca achiziţionării online de automobile pare că bate deja la uşă.

Redactor: Daniel HARALAMBIE

Discuții

comments