DISTRIBUIȚI

Istoric

După înființarea liniei de tramvai 100, în anul 1984, alte trasee au fost date în folosință până în 1986.
Potrivit wikipedia, în același an, 1984, au fost inaugurate liniile 101 (Gara CFR – Km 4-5 – zona industrială) și 101B (Gara CFR – Km 4-5 – zona industrială – Fabrica de Pâine). Ulterior, linia 101 a preluat traseul tramvaiului 101B.
După finalizarea lucrărilor la linia 101, a fost construit și Depoul de Tramvaie de la capătul Șoselei Industriale.
Vagoanele folosite pe această linie erau V3A – Classic.

Până în anul 2009, dispeceratul liniei 101 a fost la capătul de linie Gara CFR. În toamna anului 2008, tramvaiele au fost înlocuite cu autobuze MAZ 103.

Câțiva pasionați de acest subiect au păstrat imaginile și le-au expus pe site-ul flickr.com. Vă prezentăm cum arătau atunci zonele prin care treceau traseele de transport în comun versus aspectul lor actual.

Spre deosebire de tramvaie, începând din zona amintită mai sus, autobuzele de pe liniile 101C și 101M circulă prin zonele: pod Doraly Mall – Km 5 – Km 4-5 – traseul vechi, așa cum se poate observa și în fotografiile de mai jos:

Tramvaiele urcau pe podul din cartierul Km 4-5 și își continuau traseul spre Depou. Iată cum arată astăzi aceleași zone:

Cum arată astăzi șinele de tramvai din Zona Industrială

Numai șinele din Zona Industrială a Constanței mai amintesc de faptul că, până în anul 2008, pe linia 101, au circulat tramvaie. Astăzi, ele arată dezolant. Dacă în unele porțiuni s-a asfaltat peste ele, în altele, terasamentul este plin cu gropi. Fotografiile nu mai au nevoie de niciun comentariu.

Astăzi, autobuzele de pe linia 101C întorc la Poarta 1 Port, iar pe traseul retur, circulă pe strada Mihai Viteazu, prin zona Tomis Mall.

Odată cu deschiderea centrului comercial Maritimo (astăzi Vivo! Constanța), RATC a introdus linia de autobuz 101M, pe traseul: Gara CFR – Km 4-5 – CET – Pod IPMC – parcare Vivo.

Sursa foto vechi: flickr.com

Discuții

comments

Lasă un răspuns