DISTRIBUIȚI

Compania Facebook şi-a anunţat marţi intenţia de a se lansa pe piaţa site-urilor matrimoniale şi a insistat totodată asupra eforturilor pe care le întreprinde pentru a proteja datele personale ale utilizatorilor săi, după izbucnirea scandalului în care este implicat cabinetul britanic de consultanţă Cambridge Analytica, informează AFP.

Mark Zuckerberg, CEO-ul reţelei de socializare Facebook, a făcut acest anunţ la o întrunire ce a avut loc cu ocazia Zilei dezvoltatorilor online, organizată în oraşul californian San Jose. El a precizat că această nouă funcţie matrimonială nu vizează facilitarea întâlnirilor punctuale, ci să îi ajute pe oameni să construiască relaţii durabile prin intermediul reţelei de socializare.

„Noul serviciu va fi destinat construirii unor relaţii autentice şi durabile, nu doar pentru întâlniri de o seară”, a afirmat el, subliniind că din totalul celor 2 miliarde de utilizatori ai reţelei de socializare aproximativ 200 de milioane sunt persoane singure.

Mark Zuckerberg nu a precizat dacă noul serviciu online va fi disponibil pe bază de abonament dar, până în prezent, majoritatea funcţiilor utilizate pe această platformă online sunt gratuite.

Reprezentanţii Facebook au precizat că utilizatorii vor putea să creeze „un profil pentru întâlniri”, diferit de profilul prezentat pe pagina lor de Facebook, şi că partenerii potenţiali vor fi recomandaţi pe baza datelor incluse în acel profil nou.

Preţul acţiunilor Match.com, unul dintre principalele site-uri de întâlniri online din Statele Unite, accesibil pe bază de abonament, a scăzut pe Wall Street cu 17% după anunţul făcut de Mark Zuckerberg.

Printre celelalte inovaţii anunţate marţi figurează şi posibilitatea ca utilizatorii Facebook să îşi şteargă istoricul de navigare online.

„Această funcţie vă va permite să vedeţi site-urile şi aplicaţiile care ne trimit informaţii atunci când le utilizaţi, să suprimaţi aceste informaţii de pe contul vostru şi să dezactivaţi capacitatea noastră de a le stoca pe viitor”, au precizat reprezentanţii Facebook pe un blog.

„Dacă vă ştergeţi istoricul sau utilizaţi noul parametru, noi vom suprima informaţiile de identificare aşa încât istoricul site-urilor şi aplicaţiilor pe care le-aţi utilizat nu va fi asociat contului vostru”, a explicat aceeaşi sursă.

„Vom continua să furnizăm aplicaţii şi site-uri cu analize agregate – de exemplu, vom putea să creăm rapoarte atunci când primim aceste informaţii, pentru a putea să spunem dezvoltatorilor dacă aplicaţiile lor sunt cele mai populare în rândul bărbaţilor sau femeilor dintr-un anumit grup de vârstă”, a precizat aceeaşi sursă.

Securitatea utilizatorilor

Această nouă funcţie doreşte să răspundă îngrijorărilor apărute după scandalul Cambridge Analytica, izbucnit după ce mass-media a aflat că acest cabinet specializat în analiza datelor online a folosit datele personale ale utilizatorilor Facebook în scopuri politice.

La conferinţa dezvoltatorilor, denumită „F8”, participă aproximativ 5.000 de specialişti online, în contextul în care Facebook a redus volumul datelor pe care aceştia pot să le culeagă de pe site-ul reţelei de socializare în urma scandalului Cambridge Analytica, reducându-le astfel capacitatea de a profita economic de prezenţa lor în spaţiul online.

Mark Zuckerberg a insistat în timpul prezentării sale asupra faptului că obiectivul companiei Facebook este „de a asigura securitatea utilizatorilor”.

„Ceea ce s-a întâmplat cu Cambridge Analytica reprezintă o gravă încălcare a încrederii noastre. Acest dezvoltator şi-a însuşit date şi le-a vândut, iar noi trebuie să ne asigurăm că acest lucru nu se va mai întâmpla„, a subliniat Mark Zuckerberg.

„Aşa cum ştiţi cu toţii, am redus volumul de date pe care dezvoltatorii pot să le ceară oamenilor să le comunice”, a adăugat CEO-ul Facebook. „Există încă alte măsuri care trebuie să fie luate”, a recunoscut el.

Mark Zuckerberg a precizat şi că Facebook alocă resurse importante pentru identificarea şi neutralizarea „aplicaţiilor dăunătoare” şi că utilizatorii reţelei de socializare au de acum înainte mai multă libertate în ceea ce priveşte ajustarea parametrilor lor de confidenţialitate.

Printre celelalte proiecte anunţate marţi se află şi funcţia „criză”, care va permite utilizatorilor reţelei de socializare să partajeze informaţii importante despre o situaţie existentă într-o zonă de criză, precum închiderea drumurilor, direcţia de propagare a unui incendiu şi creşterea nivelului apelor. În acelaşi registru, o funcţie intitulată „donaţie de sânge” va fi implementată pentru a permite voluntarilor să găsească un centru medical în proximitatea lor.

Instagram, un serviciu online specializat în partajarea de fotografii şi videoclipuri, deţinut de Facebook, va propune la rândul său funcţii de realitate augmentată pentru videoclipuri, iar utilizatorii platformei vor putea, de asemenea, să comunice între ei prin intermediul unui serviciu video.

sursa: Agerpres

Discuții

comments