Opera Brașov a anunțat programul spectacolelor din perioada 20-23 martie
Miercuri, 20 martie, de la ora 17.00, suntem așteptați la Muzeul „Casa Mureșenilor”, la „Recitalul de la ora cinci”.
Articol de Marian Stoica, 19 martie 2024, 13:30
Evenimentul va fi susținut de soliștii Operei Brașov: Mădălina Bourceanu – soprană, Corina Klein – soprană, Silvia Micu – soprană, Anda Pop – soprană, Sonia Hazarian – mezzosoprană, Florentina Soare – mezzosoprană și Valentin Marele – bariton. La pian îi va acompania Lioara Popa, iar Simona Manole va face prezentarea momentelor muzicale. Artiștii vă propun, spre audiție, un program divers, alcătuit din lied-uri și piese din repertoriul românesc și internațional: „Dorurile mele” de T. Jarda, „De pe-o bună dimineață” de M. Barberis, „Gopak” de M. Mussorgsky sau „An die Musik”de Fr. Schubert.
• Recitalul durează o oră și nu are pauză.
Preț bilete: 8 lei – adulți, 4 lei – pensionari și 2 lei – elevi, studenți. Acestea se pot achiziționa de la sediul Muzeului „Casa Mureșenilor” (Piața Sfatului nr. 25), înainte de începerea evenimentului.
Vineri, 22 martie 2024, de la ora 11.00, în Sala Operei Brașov, vă așteptăm la repetiția generală cu public a spectacolului cu opera „Il Trovatore” (Trubadurul) de G. Verdi.
Preț bilete: 30 lei (Pentru acest eveniment mai sunt foarte puține bilete disponibile!)
Biletele pentru acest eveniment se pot achiziționa atât online, de pe site-ul www.bilet.ro, cât și de la sediul Operei Brașov din str. Bisericii Române nr. 51. Program Casierie: Luni – Vineri 10 – 17.
Sâmbătă, 23 martie 2024, de la ora 18.30, în Sala Operei, este programată capodopera verdiană „Il Trovatore” (Trubadurul), unul dintre cele mai reprezentative titluri din repertoriul instituției brașovene, care a fost montat aici în cadrul celei de-a XI-a ediții a Festivalului Internațional de Operă, Operetă și Balet din 2013.
„Trubadurul”, cea de-a doua operă din trilogia verdiană („Rigoletto”, „Il Trovatore”, „La Traviata”), numită şi „trilogia populară”, continuă să impresioneze publicul din marile săli de operă ale lumii şi astăzi, la fel ca în trecerea celor 171 de ani de la premieră – 19 ianuarie 1853, Teatrul Apollo din Roma. Lucrarea lui Giuseppe Verdi are la bază piesa de teatru „El trovador”, publicată în 1836, scrisă de Antonio García Gutiérrez. „Trubadurul” verdian este, prin excelență, o operă romantică ce înfățișează o poveste, cu o intrigă încurcată, de Ev Mediu, care, dacă ar fi scoasă din context, își va pierde valoarea și semnificația. Elementele ce o definesc ca atare sunt, în primul rând, subiectul, apoi răsturnările de situaţii, povestirile cu strigoi, elementul nocturn extrem de prezent în imaginea scenică, eroul avântat, fantasmele, obsesiile, exotismul unei comunităţi nomade.
Specifică partiturii îi este, pe de o parte, linia vocală de mare inspirație, remarcată în special în ariile celor patru personaje principale foarte puternice, dar și momentele de mare forță ale corului; din punct de vedere muzical, în orchestrație, încep să se simtă accentele viguroase ce vor caracteriza operele din ultima perioadă de creație a lui Verdi.
Cele patru roluri principale ale operei (Leonora, Manrico, Contele de Luna și Azucena) sunt foarte dificile atât ca partitură – ambitusul lor trebuie să fie foarte extins -, cât și ca interpretare, Verdi dându-le fiecăruia în parte o pondere foarte mare. Totodată, distribuția trebuie să fie omogenă ca valoare, să existe un echilibru între muzică și dramă, în timp ce protagoniștii transmit emoții intense cu fiecare notă. Enrico Caruso afirma că a face „Il Trovatore” este ușor, „dați-mi cei mai buni patru cântăreți de operă din lume și o voi face”, referindu-se la Leonora, Manrico, Contele de Luna și Azucena.
Puține opere conțin atât de multe numere muzicale celebre ca „Il Trovatore”. De exemplu, cavatina radiantă a Leonorei: „Tacea la notte placida” și finalul „Di tale amor”. Apoi, în urma celebrului Cor al Țiganilor din actul al II-lea, Azucena cântă dramatica arie „Stride la vampa”.
Manrico are numeroase arii fascinante, balade de dragoste sau chemări eroice la acțiune: „Ah sì, ben mio”, „Di quella pira”, cântată în timp ce el pleacă pentru a o salva pe Azucena. Contele de Luna interpretează o altă arie celebră: „Il balen del suo sorriso”.
În distribuția spectacolului, îi veți putea urmări pe soliștii Operei Brașov: Manrico – Adrian Dumitru (debut), Leonora – Cristina Radu, Contele de Luna – Alexandru Aghenie, Azucena – Carmen Topciu, Ferrando – Dan Popescu, Ines – Maria Catrina, Ruiz – Claudiu Bugnar. Își dau concursul Orchestra și Corul Operei Brașov. Conducerea muzicală a spectacolului îi va aparține maestrului Traian Ichim. Regia artistică este semnată de Anda Tabacaru. Scenografia: Rodica Garștea. Dirijor cor: Dragoș Cohal. Mișcarea scenică: Nermina Damian. Asistent mișcare scenică: Alexandra Scriminț. Instructor de lupte: Bogdan Bălăşcău. Regie scenă: Marilena Aldea.
• Spectacolul durează trei ore și 10 minute și are trei pauze.
Pentru acest eveniment, nu mai sunt bilete disponibile!
Informații se pot obține la telefon: 0268/419.380.