Știi și câștigi! O altfel de evaluare, la Liceul de Arte din Oradea
Profesoara Valeria Bunica, coordonatoarea concursului, a subliniat că această metodă de evaluare sumativă aduce un plus de motivație pentru elevi. Punctele acumulate din răspunsurile corecte au fost transformate în premii tentante, transformând procesul de evaluare într-o competiție plină de entuziasm. Din cei 21 de elevi implicați, 14 au reușit să obțină peste 1.000 de puncte și au avansat către etapa finală.
Articol de Radio Vacanța, 9 decembrie 2023, 08:05
Profesoara Valeria Bunica, coordonatoarea concursului, a subliniat că această metodă de evaluare sumativă aduce un plus de motivație pentru elevi. Punctele acumulate din răspunsurile corecte au fost transformate în premii tentante, transformând procesul de evaluare într-o competiție plină de entuziasm. Din cei 21 de elevi implicați, 14 au reușit să obțină peste 1.000 de puncte și au avansat către etapa finală.
Reporter: A devenit o tradiție ca elevii profesoarei Valeria Bunica de la Liceul de Arte din Oradea să treacă printr-o evaluare a cunoștințelor dobândite de la începutul școlii până în prezent. Micuții din clasa a 2-a a de la Liceu de Arte au trecut printr-o astfel de evaluare la final de modul. Este o altfel de evaluare sumativă, ne spune profesoara Valeria Bunica.
Valeria Bunica: Pentru această serie este a 4-a ediție. Este un altfel de evaluare, este o evaluare mult așteptată de elevi, o evaluare cu premii. Răspunsurile la întrebări, răspunsurile corecte se concretizează în premiile pe care și le aleg. Ele sunt oferite de sponsori.
Reporter: Ce fel de premii aveți?
Valeria Bunica: Avem premii dulciuri, atlase, cărți despre invenții, cărți despre trecutul istoric, rechizite… în general, ce și-au dorit ei. În selecția premiilor s-au consultat elevii și ce și-au dorit să primească ca și premii la concurs, acelea le avem.
Reporter: Ce fel de întrebări vor primi astăzi elevii?
Valeria Bunica: Întrebările sunt din toată materia anilor de clasă pregătitoare, clasa întâi și clasa a 2-a până la momentul actual pe domeniul de matematică și științe, limbă și comunicare, muzică, arte plastice, deci tot ceea ce studiem la școală.
Reporter: Copiii așteaptă cu nerăbdare această evaluare și se bucură mai ales de premii. Te-ai pregătit pentru concursul de astăzi?
Da, eu cred că voi răspunde la întrebări de mate, de științe, la română.
Reporter: Ce îți dorești să câștigi dintre premiile pe care le avem aici?
Eu aș vrea să câștig niște radiere, un pic de ciocolată. Pe mine mă cheamă, Bianca.
Reporter: Cum ți se pare ție concursul acesta Știi și câștigi?
Concursul acesta îmi pare ca și cum ți-ai pune mintea la încercare, ca și cum ar fi un test despre toate materiile despre care am învățat anul acesta. Mă numesc Eliza Maria.
Reporter: La ce întrebări ai răspuns tu?
De matematică, română și tot ce am învățat în anii ăștia de școală.
Reporter: E un concurs greu?
Păi da, dacă nu știi, dar dacă știi, e ușor.
Reporter: Ce înseamnă să participi la un astfel de concurs cu premii atât de frumoase?
Pentru mine înseamnă că îți pui mintea la încercare și încerci să vezi cât de bun ești. Eu sunt Daniel.
Reporter: Ai emoții?
Am puține, dar este bine dacă știi. Eu m-am pregătit.
Reporter: Care crezi că o să fie cea mai grea întrebare?
Păi, dacă nu știi, toate sunt grele, dar dacă știi, sunt ușoare toate. Sunt Antonia.
Această abordare inovatoare nu numai că măsoară nivelul de înțelegere al elevilor, ci și îi încurajează să depășească limitele proprii într-un mod distractiv și motivant. Evaluarea cu premii nu doar validează eforturile lor, ci le oferă și oportunitatea de a-și dezvolta abilitățile într-un mod interactiv și captivant.
Text/audio/foto: Crina Dobocan