Campania Alege Asumat: Despre importanţa gesturilor individuale simple în vacanţe, cu un impact semnificativ asupra naturii
Sute de mii de turişti îşi petrec anual concediile de vară pe litoralul românesc, iar în urma lor rămâne şi o cantitate semnificativă de deşeuri.
Articol de AP, 12 iunie 2024, 09:32
La început de nou sezon estival, în cadrul platformei Alege Asumat un Oraş Curat a fost lansată o nouă campanie de conştientizare a faptului că gesturile individuale simple pot avea un impact semnificativ asupra mediului înconjurător.
Astfel, turiştii sunt îndemnați la eco-responsabilitate în timpul vacanţelor şi la menţinerea curăţeniei apelor şi pe plaje, cu mesaje precum: “Vara asta, lasă doar amintiri la mare, nu deşeuri” sau „Vara asta, lasă doar urme pe nisip, nu ambalaje,” amplasate pe Autostrada Soarelui, dar şi prin mijloace de comunicare media şi online.
Sute de mii de turişti îşi petrec anual concediile de vară pe litoralul românesc, iar în urma lor rămâne şi o cantitate semnificativă de deşeuri, de câteva zeci de tone, potrivit statisticilor.
Potrivit celor mai recente date oficiale, cel mai frecvent întâlnite tipuri de deşeuri monitorizate pe plajele României sunt cele din polimeri artificiali (peste 85%), urmate de cele din metal, sticlă/ceramică, cauciuc, hârtie/carton, textile şi lemn procesat. Totodată, pe litoralul românesc se regăsesc şi deşeuri plutitoare sau în mare, precum cele metalice, de plasă, textile, din lemn sau sticlă.
Campania Alege Asumat un Oraş Curat ajunge anul acesta la a 6-a ediţie, compania BAT fiind totodată recunoscut de Financial Times ca lider în domeniul combaterii schimbărilor climatice în 2024, pentru al 4-lea an consecutiv.
„Litoralul este unul dintre locurile cele mai afectate de deşeurile lăsate în urmă la finalul verii şi, de aceea, anul acesta atragem atenţia asupra responsabilităţii pe care o avem fiecare dintre noi pentru a păstra curate apele şi plajele României. Grija faţă de mediu şi comunitate înseamnă responsabilitate la nivelul individual al fiecăruia dintre noi şi se traduce prin gesturi mici, consecvente şi multiplicate la scară largă, socială. În cadrul BAT ne-am asumat obiectivul de a construi un viitor mai bun pentru consumatorii noştri, dar şi pentru societatea în care trăim şi ne dorim ca tot mai mulţi oameni să înţeleagă responsabilitatea alegerilor individuale şi relevanţa gesturilor simple, repetitive şi a impactului pe care acestea îl au pentru viitor,” a declarat Ileana Dumitru, director Relaţii Externe al Ariei Europa de Sud-Est în cadrul BAT.