Litoral mai curat, cu sprijinul SGR
Peste 70.000 de participanţi s-au înscris în Sistemul Garanţie-Returnare (SGR) şi peste 30.000 de comercianţi au semnat contractul cu RetuRO, inclusiv comercianți de pe litoral, pentru care este în desfășurare o campanie de informare.
Articol de M P, 21 martie 2024, 20:30 / actualizat: 22 martie 2024, 16:40
Anca Severin, directorul de marketing şi de comunicare al companiei RetuRO, a declarat, în emisiunea „Apel matinal” de la Radio România Actualități, că speră ca Sistemul Garanţie-Returnare (SGR) să aibă drept rezultat un litoral mai curat în această vară:
În fiecare săptămână semnează noi comercianţi, deci şi comercianţii de pe litoral vor organiza puncte de returnare. Noi, în momentul de faţă, desfăşurăm o campanie de informare către aceştia. Sperăm ca Sistemul Garanţie-Returnare să meargă pe o linie absolut dreaptă şi curăţenia de pe litoral să fie cu totul diferită faţă de momentul acesta sau anii trecuţi. Putem să spunem că sunt foarte mulţi comercianţi care au conştientizat necesitatea şi practic şi obligativitatea sistemului. Ne dorim să ajungem la peste 50.000 de comercianţi din retailul tradiţional pentru a-i asista în procesul de semnare a contractelor cu RetuRO, dar şi pentru a le explica exact cum funcţionează sistemul, cum să semnalizeze produsele şi cum să-şi organizeze punctele de returnare.
Circuitul reciclării este similar la orașe și în zonele rurale, a adăugat Anca Severin, explicând că, mai întâi, comercianții plătesc garanţia către producător, iar ulterior, când vând consumatorului, își recuperează garanţia:
În momentul în care un consumator vine la ei şi aduce ambalajele, ei trebuie să dea garanţia şi să preia ambalajele, urmând ca luna următoare ei să-şi recupereze valoarea garanţiei de la RetuRO. Vorbim şi de o taxă de gestionare, care practic este menită să compenseze efortul comerciantului respectiv cu ambalajele colectate.
Bidoanele mari, de cinci litri, precum și recipientele de plastic pentru detergent, şampon ș.a.m.d, se colectează prin metodele tradiţionale, prin colectarea selectivă organizată la nivelul primăriilor. Deși aceste ambalaje nu fac parte din SGR, există în continuare locuri unde ele se pot colecta.
Pentru orice sesizare legată de Sistemul Garanţie-Returnare, sunt disponibile numărul de telefon 031.9003, site-ul www.returosgr.ro și adresa de e-mail suport@returosgr.ro, unde consumatorii, comercianţii şi producătorii au acces la multiple informaţii despre SGR, a mai spus reprezentanta RetuRO.