„Poftim, din Hoghilag!”, noul brand al comunităţii din localitatea sibiană
Articol de vnatea, 14 august 2023, 09:52 / actualizat: 14 august 2023, 11:03
‘Poftim, din Hoghilag!’ este noul brand al comunităţii din localitatea sibiană cu acelaşi nume recunoscută pentru tradiţia cultivării tuberozelor. Aceasta îşi va deschide porţile pentru vizitatori şi în acest an, în zilele de 19 şi 20 august, pentru festivalul ‘Gala Hoghilag – Tărâmul Tuberozelor’.
Îndemnul ‘Poftim, din Hoghilag!’ este însoţit pe un fundal verde de tricolor şi de trei tuberoze, cea mare reprezentând satul Hoghilag, iar celelalte două tuberoze mici, satele Valchid şi Prod.
Acesta va fi dispus vizibil pe masa producătorilor locali şi pe toate produsele agroalimentare comercializate la târgul din curtea Bisericii Evanghelice organizat în perioada festivalului, ca element de identitate vizuală distinct, în aşa fel încât acesta să fie asociat direct cu comunitatea şi produsele din Hoghilag.
sursa foto: Hoghilag – Tărâmul tuberozelor
Turiştii care vor ajunge în acest an la Festivalul Tuberozelor vor putea cumpăra produse agroalimentare locale, dar şi produse de artizanat, mare parte din ele confecţionate pe loc, inclusiv pictură şi produse pictate.
Zona de mâncare gătită este asigurată de producătorii locali, care pot oferi turiştilor şi bere artizanală sau îngheţată.
În anul 2021, cultivatorii de tuberoze s-au constituit în Asociaţia ‘Centrul de Excelenţă pentru Promovarea Comunei Hoghilag’, alături de un colectiv voluntar de studenţi şi cadre didactice de la Universitatea Lucian Blaga – Facultatea de Ştiinţe Agricole Industrie Alimentară şi Protecţia Mediului din Sibiu. Aceștia au întocmit și depus la Ministerul Agriculturii documentaţia pentru recunoaşterea europeană ca Indicaţie Geografică Protejată (IGP) produsul ‘Tuberoza de Hoghilag’. În prezent, în registrul indicaţiilor geografice al Comisiei Europene mai sunt doar două flori înregistrate: Azaleea de Gent din Belgia şi Trandafirul de Szoregy din Ungaria.
sursa: Agerpres