Primul tren cumpărat de România în ultimii 20 de ani, supus testelor de anduranță
Fără călători la bord, garnitura a circulat pe relația Bucureşti – Braşov.
Articol de AP, 12 noiembrie 2024, 12:13
Primul tren cumpărat de România în ultimii 20 de ani a fost supus, în weekend, testelor de anduranţă.
Fără călători la bord, garnitura a circulat pe relația Bucureşti – Braşov, relatează Radio România Actualități.
Dacă vor fi trecute și restul probelor, trenul va fi pus în circulaţie din la 20 noiembrie, a declarat preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară.
Potrivit lui Ştefan Roşeanu, garnitura va fi operată de CFR Călători.
În total, au fost contractate 37 de rame electrice de la un producător polonez.
Calendarul de livrare a celorlalte 36 de rame s-a decalat. Valoarea totală a contractului, care include şi servicii de întreţinere pe o perioadă de 15 ani, este de 2,42 de miliarde de lei fără TVA.
Traseele pe care vor circula alte trenuri electrice în România
Potrivit Autorităţii pentru Reformă Feroviară, trenul Coradia Stream programat să intre în circulație pe 20 noiembrie face parte dintr-un lot extins de rame electrice produse în Polonia, printr-un contract de achiziţie încheiat în luna martie 2022.
„În prima etapă vor circula pe Bucureşti-Braşov, iar din primăvară vor începe să se extindă pe toate celelalte rute electrificate din ţară. Deci vom ajunge atât în vestul ţării prin Ardeal, pe la Braşov, Sighişoara, Alba Iulia, până la Arad şi Timişoara, prin sud, prin Craiova, Drobeta, Timişoara, Arad, pe Valea Jiului, şi în cursul verii vom extinde serviciile şi către Suceava, Iaşi, şi prin nordul ţării prin ruta montană dintre Suceava.
Astfel, majoritatea reşedinţelor de judeţ, cele care sunt amplasate pe liniile electrificate în cursul anului 2024 şi 2025 vor începe să aibă servicii de mediu lung parcurs cu trenuri de ultimă generaţie produse în Europa”, a spus Ştefan Roşeanu, președintele Autorităţii pentru Reforma Feroviară, invitat în rubrica „Apel Matinal” de la RRA.
„Avem o serie întreagă de programe cu fonduri europene care vizează modernizarea infrastructurii. În PNRR, pe lângă marile proiecte de modernizare precum reconstrucţia liniei de la Cluj la Oradea, avem şi acel program de refacţie. Deci este în aproape toată ţara un program de reparaţii, de modernizare a infrastructurii, de care vor beneficia atât trenurile noi, cât şi trenurile existente în parcul operatorilor feroviari”, a adăugat el.
Ştefan Roşeanu a precizat că trenurile cumpărate acum, atât de la producătorul Alstom și de la PESA, cât şi de la ceilalţi producători care vor veni la licitaţii, sunt deocamdată trenuri pentru aşa-numita linie convenţională, care pot circula cu maximum 160-200 km/h.