Proiect pentru companiile aeriene care nu respectă legislaţia privind despăgubirile
O nouă ordonanță propusă de guvern vine în sprijinul pasagerilor aerieni care întâmpină dificultăți în obținerea compensațiilor financiare.

Articol de M P, 17 februarie 2025, 12:30
Administratorii aeroporturilor din ţară vor putea reţine la sol avioanele companiilor care nu respectă legislaţia europeană referitoare la despăgubirile datorate pasagerilor, se arată într-un proiect de ordonanţă de urgenţă pus în dezbatere publică de Ministerul Economiei.
Noua reglementare completează Codul aerian şi asigură respectarea drepturilor călătorilor, anunță Radio România București FM.
Ordonanța propusă de guvern vine în sprijinul pasagerilor aerieni care întâmpină dificultăți în obținerea compensațiilor financiare cuvenite atunci când li se refuză îmbarcarea, când zborurile sunt anulate cu mai puțin de 2 săptămâni înainte de data programată sau când apar întârzieri mari, fără a exista situații excepționale.
Proiectul de ordonanță prevede că pasagerii au dreptul la despăgubiri financiare între 250 și 600 de euro de persoană, în funcție de distanța zborului, în cazul în care le este refuzată îmbarcarea, zborul este anulat cu mai puțin de 2 săptămâni înainte de data programată sau apare o întârziere mare a acestuia.
Pasagerii prejudiciați trebuie să depună o cerere scrisă pentru a solicita despăgubirile cuvenite.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) va supraveghea implementarea noii reglementări și va obliga operatorii de transport aerian să respecte obligațiile de compensare a pasagerilor prin acordarea de bani sau vouchere, conform înțelegerii cu aceștia.
Această nouă măsură legislativă reprezintă un pas important în protecția drepturilor pasagerilor aerieni și ar trebui să conducă la o mai mare responsabilitate din partea companiilor aeriene în respectarea obligațiilor lor față de clienți.