WTM Londra: Stațiunea Mamaia și orașul Constanța, prezentate tour-operatorilor străini și liniilor aeriene din Europa
Astăzi, în ultima zi a Târgului Internațional de Turism de la Londra, este marcată „Ziua Mondială pentru Turismul Responsabil”, prin organizarea unor evenimente menite să promoveze dezvoltarea turismului mondial responsabil, durabil și accesibil.
Articol de Adina Sîrbu, 8 noiembrie 2023, 16:05
Timp de 3 zile, la WTM Londra, unul dintre cele mai importante evenimente de profil, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului a promovat destinația turistică România, pavilionul național fiind gazda a 40 de co-expozanți din rândul agențiilor de turism, asociațiilor, patronatelor și organizațiilor profesionale de profil.
Au fost prezente, totodată, unele dintre cele mai active Organizații de Management al Destinației, precum și reprezentanți ai autorităților publice locale, fiind sus susținute prezentări ce au acoperit diferite aspecte ale ofertei locale, precum produsele de tip city break, serviciile SPA și balneo sau turismul medical.
WTM Londra a fost și locul ideal pentru prezentarea celor 8 filme de promovare a destinației turistice România, realizate în colaborare cu producătorul britanic Charlie Ottley și care reflectă frumusețea țării noastre în toate cele patru anotimpuri, precum și atractivitatea a patru forme de turism: cultural, ecoturistic, city break şi natură.
Târgul Internațional de Turism de la Londra este locul unde se încheie contracte de aproximativ de 3 miliarde de euro, iar reprezentanții OMD Mamaia – Constanța și-au propus să fie parte din această ecuație, după cum a declarat președintele Organizației de Management al Destinației, George Măndilă:
„Avem două obiective mari: listarea stațiunii Mamaia în cataloagele de turism internaționale și ieșirea din izolarea aeriană a stațiunii Mamaia. Este nevoie de a ajunge cu avionul foarte repede la Mamaia. A ateriza la București-Otopeni și a veni apoi prin transfer pe autostradă consumă timp, iar timpul este cea mai prețioasă resursă pe care o au turiștii la dispoziție. Așadar, trebuie să facem în așa fel încât un turișt din străinătate să poată ateriza la Mihail Kogălniceanu, iar apoi, la o aruncătură de băț, să vină în stațiunea Mamaia.”
Ieri, în cea doua zi a Târgului de Turism WTM Londra, Organizația de Management al Destinației Mamaia Constanța a avut întâlniri pentru atragerea liniilor aeriene către litoral și includerea destinației pe harta Europei turistice, Mamaia fiind în competiție cu stațiuni din Grecia, Spania sau Italia.
Reprezentanții Aeroportului Internațional Mihail Kogălniceanu au purtat discuții interesante cu reprezentanții unor compani aeriene mari din Europa, care s-au arătat interesate de înființarea unor zboruri către destinația Mamaia-Constanța.
Nici publicațiile de turism din Marea Britanie nu s-au lăsat mai prejos. Desk-ul Mamaia Constanța BLACK SEA COAST a fost vizitat de nume sonore din mass media, reprezentanții revistelor internaţionale de turism fiind interesați de atragerea tinerilor către festivalurile internaționale de muzică de tip Neversea sau Sunwaves, dar și de segmentul luxury din stațiunea Mamaia, spune George Măndilă:
„Inițierea unor parteneriate cu grupuri media din zona turismului precum TTG Media, APA Publications sau Selling Travel, care dețin cititori din Marea Britanie și din Irlanda de Nord, ar genera un impact deosebit în atragerea pieței britanice și irlandeze către litoralul românesc al Mării Negre. Odată ce finalizăm toate întâlnirile pe durata celor 3 zile ale târgului de turism, vom vedea segmentat care sunt cele mai bune opțiuni și sub ce formă vom dezvolta aceste parteneriate pentru minim 1 an, astfel încât în paginile unor reviste internaționale de turism stațiunea Mamaia și orașul Constanța, cu tot ce oferă ele, să fie promovate prin advertoriale și reportaje, alături de marile stațiuni ale Europei.”
Totodată, au fost prezentate, la fiecare stand al destinațiilor țării noastre prezente la eveniment, în prezența jurnaliștilor BBC, clipurile de promovare a României, realizate de britanicul Charlie Ottley, autorul celebrelor documentare „Wild Carpathia” şi „Flavours of Romania”. Acest aspect reprezintă un alt indicator al faptului că piața turiștilor britanici poate fi un punct de reper important pentru litoralul românesc și, implicit, pentru stațiunea Mamaia și orașul Constanța.
Surse și foto: OMD Constanța – Mamaia, MAET